W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, silny wiatr i mokra nawierzchnia drogi.
W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, silny wiatr i mokra nawierzchnia drogi.
Nadmiar światła może sprawić, że mózg ulegnie iluzjom. Możemy nie widzieć obiektów istniejących lub widzieć rzeczy, które nie istnieją i są jedynie wytworem naszej wyobraźni na skutek chwilowej dysfunkcji zmysłu wzroku.
Podjęliśmy decyzję o tym, aby pytania egzaminacyjne w zakresie suwaka i korytarza życia wprowadzić za trzy miesiące. Czyli po trzech miesiącach funkcjonowania tych przepisów prawa pojawią się w pytaniach egzaminacyjnych dla kandydatów na kierowców pytania związane z tworzeniem korytarza życia i jazdy na suwak. Bezapelacyjnie będziemy chcieli, aby kierowcy do tych przepisów się stosowali. I tym samym zwiększali bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Rozwijaj defensywny styl jazdy – jazda defensywna, to prowadzenie pojazdu w sposób, który pomaga unikać kolizji i wypadków drogowych bez względu na warunki na drodze i zachowania innych uczestników ruchu drogowego.
Rozwijaj defensywny styl jazdy – jazda defensywna, to prowadzenie pojazdu w sposób, który pomaga unikać kolizji i wypadków drogowych bez względu na warunki na drodze i zachowania innych uczestników ruchu drogowego.
Wczesna jesień to czas intensywnych wędrówek dzikich zwierząt, które poszukują pokarmu lub zaczynają przygotowywać się do zimy. Bądźmy wówczas szczególnie ostrożni apelują policjanci. Ostrzegają, iż przed nami czas, kiedy wzrasta liczba wypadków z udziałem dzikich zwierząt. Zwracajmy szczególna uwagę o świcie i o zmierzchu. Jak się zachować?
Kolejna rada w cyklu pod wspólnym tytułem: „RADY DLA „ZIELONYCH LISTKÓW”.
Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji obala mit, iż dobra pogoda sprzyja bezpieczeństwu na drodze. Policjanci wskazują, iż jest to przykład mitu, który funkcjonuje w społeczeństwie.
Czy można parkować tyłem do budynku? Eksperci sprawę traktują poważnie. Odpowiadają, iż w polskim prawie nie ma przepisu zakazującego parkowania pojazdu tyłem do budynku.
Zwłaszcza latem zdarza się, że kierowcy prowadzą samochód w nieodpowiednim obuwiu, takim jak klapki czy sandały na koturnie, a czasem nawet próbują obsługiwać pedały gazu czy hamulca bosymi stopami. Grozi to jednak wypadkiem. Jakie buty założyć, zanim wsiądziemy za kierownicę?
Pytanie Czytelnika. Dzień dobry, mam pytanie, chciałbym kupić pojazd - FROST- skuter elektryczny trójkołowy zabudowany - i czy osoba dorosła po czterdziestce może poruszać się na dowód osobisty bez uprawnień kategorii AM. Do tej pory mam skuter 50 i chciałbym na chłodniejsze dni przesiąść się w taki pojazd, kontaktowałem się z tą firmą i odpisali mi, że mogę poruszać się na dowód. Dane pojazdu, rejestrowany jako motorower, nie wymaga prawa jazdy dla osób urodzonych przed 1995 rokiem, dwu osobowy, silnik 1500 W, prędkość do 45 km/h.
Marek Górny, szkoleniowiec i jednocześnie ekspert z zakresu ochrony przeciwpożarowej przygotował prezentację, która ma służyć wszystkim - bo wszyscy możemy znaleźć się w podobnej sytuacji.
O przejściach dla pieszych powiedziano już chyba wszystko i powtórzono wielokrotnie. Programy edukacyjne, audycje radiowe, artykuły w prasie motoryzacyjnej oraz te zamieszczane na portalach internetowych od wielu lat próbują wpłynąć na świadomość wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dlaczego wobec tego nic się nie zmienia? Statystyki wypadków oraz niedawno opublikowany raport Ministerstwa Infrastruktury pokazuje, że jest coraz gorzej. Ten dokument w szczególności piętnuje zachowania kierowców na przejściach dla pieszych. Wskazuje nieznajomość obowiązujących przepisów albo ich kompletne ignorowanie. Redakcja Tygodnika PRAWO DROGOWE NEWS postanowiła jeszcze raz przytoczyć te najważniejsze regulacje. Poświęćcie Państwo kilka chwil na lekturę. Spróbujemy?
Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się na jednym z pasów samochód, a jadący sąsiednim pasem kierowca nie zatrzymuje się obok stojącego już pojazdu. W 2018 roku na przejściach dla pieszych w Polsce miało miejsce prawie cztery tysiące wypadków – 285 osób poniosło w nich.
Kierujący poniżej 25 r.ż. charakteryzują się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Choć niedawno zmieniły się przepisy związane z prawem jazdy, to wciąż nie zaostrzono zasad dla nowych kierowców, którzy często znajdują się właśnie w grupie wiekowej 18-24.
Samochody coraz częściej potrafią same regulować prędkość, zahamować w razie niebezpieczeństwa, trzymać się pasa ruchu i odczytywać znaki drogowe. Te technologie nie tylko ułatwiają życie kierowcom, lecz także mogą zapobiec wielu niebezpiecznym zdarzeniom.
Pytanie Czytelnika: Mam pytanie - zbliża się okres zamiatania ulic przez pojazdy do tego przystosowane jadą one z bardzo mała prędkością około km/h czy popełniamy wykroczenie wyprzedzając je (taki pojazd jest w ruchu) a mamy linie P-4 mając na uwadze że jeżeli ich nie wyprzedzimy to stwarzamy duży zator drogowy a nieraz jest tak że jest skrzyżowanie i jak możemy jechać za nimi jak zastanie nas sygnał czerwony na sygnalizatorze.
Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? O czym jeszcze pamiętać przy zmianie pasa ruchu? Porady przygotowali eksperci Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Na wczorajszym posiedzeniu Rady Ministrów zaakceptowano przedłożony przez ministra cyfryzacji – nowomianowanego Marka Zagórskiego – projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw.
Ministerstwo Infrastruktury rozpocznie działania na rzecz usankcjonowania w prawie oraz popularyzacji wśród polskich kierowców zachowań ułatwiających dotarcie służb ratowniczych na miejsca wypadków na drogach szybkiego ruchu - poinformował resort infrastruktury.