Prawo Jazdy

Testy na prawo jazdy 2024 – które pytania sprawiają kursantom najwięcej problemów?

Data publikacji: 18 czerwca 2024, 09:59
Testy na prawo jazdy 2024 – które pytania sprawiają kursantom najwięcej problemów?

Pytania i prawidłowe odpowiedzi powinny być Ci znane

Oczywiście receptą na zdanie egzaminu teoretycznego na prawo jazdy jest odpowiednie przygotowanie. W związku z tym kursant powinien poświęcić sporo czasu na naukę pytań, odpowiedzi i wykonywanie próbnych testów w warunkach zbliżonych do tych egzaminacyjnych. Systematyczność ma tu duże znaczenie. Rekomendujemy rozpoczęcie nauki z odpowiednim wyprzedzeniem, aby mieć wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z wszystkimi pytaniami. Zdecydowanie lepiej uczyć się codziennie po kilkanaście lub kilkadziesiąt minut, niż zostawiać wszystko na ostatnie dni przed planowanym egzaminem.

Pytania i prawidłowe odpowiedzi powinny być Ci znane, jednak doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że w warunkach stresu towarzyszącemu egzaminowi wiele się zapomina, a teoretycznie proste pytania wydają się być bardzo trudne. Poniżej wybraliśmy pytania, które sprawiają kursantom sporo problemów.

Jakie pytania sprawiają kursantom najwięcej problemów?

Specjalnie dla Ciebie wyselekcjonowaliśmy pytania, w których osoby egzaminacyjne relatywnie często popełniają błędy. Choć niektóre z nich wydają się być proste, to jednak w praktyce stwarzają kursantom spore problemy. Przy każdym z tych pytań wskazaliśmy prawidłową odpowiedź.

Dostępne odpowiedzi to:

Często zaznaczana jest odpowiedź numer dwa, co jest oczywiście błędem. Prawidłowa odpowiedź na to pytanie to: powyżej znaku MAX. Warto to zapamiętać.

Wielu początkujących kierowców obawia się spotkania na swojej drodze tramwaju. W związku z tym unikają tego kontaktu i wydaje im się, że to ten pojazd zawsze ma pierwszeństwo. Nie zawsze tak być musi. Choć kursanci często zaznaczają odpowiedź: TAK, to jednak prawidłowym wyborem jest: NIE. Kierowca nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa tramwajowi, który wyjeżdża z pętli, ponieważ to tramwaj włącza się do ruchu i to on ustępuje pierwszeństwa innym pojazdom.

1. Jaka jest nieprawidłowa ilość oleju?

  • niewiele powyżej znaku MIN;
  • pomiędzy znakami MIN a MAX;
  • powyżej znaku MAX.

2. Czy kierowca musi ustąpić pierwszeństwa tramwajowi, który wyjeżdża z pętli?

Wielu początkujących kierowców obawia się spotkania na swojej drodze tramwaju. W związku z tym unikają tego kontaktu i wydaje im się, że to ten pojazd zawsze ma pierwszeństwo. Nie zawsze tak być musi. Choć kursanci często zaznaczają odpowiedź: TAK, to jednak prawidłowym wyborem jest: NIE. Kierowca nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa tramwajowi, który wyjeżdża z pętli, ponieważ to tramwaj włącza się do ruchu i to on ustępuje pierwszeństwa innym pojazdom.

3. Czy pojazd, który ma włączone sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych oraz sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jest pojazdem uprzywilejowanym?

Choć z pozoru wydaje się, że tak i odruchowo wiele osób zaznacza taką odpowiedź, to jednak jest to błąd. Dlaczego? Jest to związane z tym, że powyższe aspekty nie są wystarczające do tego, aby pojazd uznać za uprzywilejowany. Szczegółowe informacje na temat tego typu pojazdów znajdują się w art. 53 ust. 1 Ustawy Prawo o ruchu drogowym. Prawidłowa odpowiedź na to pytanie to: NIE.

4. Czy cofanie na drodze jednokierunkowej jest dozwolone?

Znak D-3 z charakterystyczną białą strzałką umieszczoną na kwadratowym niebieskim tle to informacja o tym, że dana droga jest jednokierunkowa. Jedno z pytań egzaminacyjnych dotyczy tego, czy na tego typu drodze można cofać. Wiele osób egzaminacyjnych zaznacza, że nie i popełnia w ten sposób kosztowny błąd. Przepisy pozwalają na cofanie na drodze jednokierunkowej, jednak z zachowaniem szczególnej ostrożności i z ustąpieniem pierwszeństwa innym pojazdom.

5. Czy można wyprzedzać na przejściu dla pieszych?

Sporo trudności kursantom sprawia również pytanie o to, czy można wyprzedzać na przejściu dla pieszych? Odruchowo zaznaczana jest odpowiedź, że nie można. To kolejny kosztowny błąd. Zgodnie z przepisami taki manewr jest możliwy w przypadku przejścia dla pieszych, gdzie znajduje się działająca sygnalizacja świetlna i pojazd wyprzedzający ma zielone światło. Odpowiedź na pytanie powinna być twierdząca. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że wyprzedzanie na przejściu dla pieszych bez świateł jest zakazane.

6. Czy można zatrzymać auto pod wiaduktem?

Zatrzymywanie pojazdu pod wiaduktem wydaje się być manewrem niebezpiecznym i przez to zabronionym. To kolejne podchwytliwe pytanie, które czeka na kursantów na egzaminie teoretycznym na prawo jazdy. Wiele osób zaznacza, że nie wolno zatrzymać auta pod wiaduktem. To błąd, ponieważ pojazdy mogą się tam zatrzymywać z zachowaniem szczególnej ostrożności. Zabronione jest zatrzymywanie pojazdów na wiadukcie.

7. Czy uczestnicząc w wypadku drogowym, trzeba udostępnić dane polisy OC, osobom biorącym udział w zdarzeniu?

Pytanie to jest kłopotliwe dla wielu osób egzaminowanych, jednak warto znać na nie odpowiedź. Może się ona przydać w praktyce. Kursanci popełniają błąd i zaznaczają, że nie ma obowiązku udostępnienia danych polisy OC osobom biorącym udział w wypadku drogowym. Oczywiście taki obowiązek istnieje, dlatego należy zaznaczyć odpowiedź: TAK.

8. Czy masz obowiązek odpowiednio sygnalizować postój uszkodzonego pojazdu na powierzchni wyłączonej z ruchu?

Ostatnim z kłopotliwych pytań, na które chcemy zwrócić uwagę, jest to, dotyczące obowiązku sygnalizowania postoju uszkodzonego pojazdu w miejscu wyłączonym z ruchu. Wiele osób zaznacza, że jest taki obowiązek. Okazuje się jednak, że jeżeli auto stoi na powierzchni wyłączonej z ruchu, np. na parkingu, to nie trzeba sygnalizować jego postoju.

Jak skutecznie przygotować się do egzaminu teoretycznego na prawo jazdy z Grupą IMAGE?

Chcesz odpowiednio i skutecznie przygotować się do egzaminu teoretycznego na prawo jazdy? Zachęcamy do skorzystania z naszych materiałów. Oferujemy zarówno podręczniki, jak i testy na prawo jazdy 2024. Pytania do testów pochodzą z aktualnej bazy udostępnionej przez Ministerstwo Infrastruktury, a materiały dydaktyczne są zgodne z obowiązującymi przepisami. W ofercie posiadamy również intuicyjną aplikację z testami na prawo jazdy oraz platformę e-learningową. Od 30. lat pomagamy kursantom w zdaniu prawa jazdy oraz dostarczamy jakościowe materiały do ośrodków szkoleniowych. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.